…meer dan 1000 woorden!

Het is grappig hoe soms dingen lopen. Je zoekt werk en dat kan best lastig zijn. Je doet dan wat je moet doen en tussendoor maak je wat je zelf mooi of leuk vindt.

Gisteren kreeg ik het verzoek van een energiedrank fabrikant om beeld te leveren voor hun internationale magazine. Leuk maar ik had niet echt met hen rekening gehouden. Sterker ik heb het archief vooral aangevuld met de meisjes van de concurrent.

De vraag was duidelijk. Het moet de opening worden van een verhaal over de wereldkampioen. Ik ging dus even opzoek naar en had niet echt iets bijzonders. Dat wil zeggen, ik had wel beeld dat ik zelf mooi vind maar of een beeldredacteur er ook zo over denkt is altijd afwachten.

Ik had 5 beelden. Eén vond ik perfect bij het verhaal passen maar was door een sluitertijd van 1/15sec eigenlijk niet echt scherp. Maar als opening zou ik hem gebruiken. Altijd fijn als je dan het verzoek krijgt om die foto hi-res te leveren. Goede smaak die Oostenrijkers!

Toch zet dat je wel aan het denken. Ben al jaren druk in de weer met Canon om het beste resultaat uit camera’s en lenzen te halen. Alles moet perfect en haarscherp. Vandaag werd weer bewezen dat het uiteindelijk om de boodschap van de foto gaat. Het hoeft niet altijd 100% te zijn als de foto maar communiceert wat de fotograaf in gedachten had. Zoals ik wel vaker zeg, het gaat er om dat je vertaald wat je in je hoofd hebt naar je apparatuur.

Geef een reactie